HTML

Belsőoktatás

Felsőoktatás, és a mi mögötte van...

Friss topikok

  • Joey85: Az értelmiségi családból származó kölkök valszeg azért teljesítenek jobban, mert ott mondjuk a szü... (2008.01.19. 16:32) Reform vagy amit akartok

Linkblog

Archívum

2008.01.12. 12:22 Hallgató

Reform vagy amit akartok

Gazdag vagyok! Annyira támogat az állam, hogy csak na! Olvastam az OKM honlapon, csak utána ki kelett mennem megmosakodni, mert miközben azon gondolkodtam, hogy mire is költöm újdonsült jövedelmem belelógott a kezem a bilibe. Ahogy felnéztem a tükörben vettem észre, hogy annyira lebénította a marketingszöveg az agyamat, hogy laza kis nyálfolyam volt a szám szélétől az államig.

Aprorpó állam! Vissza is ültem a gép elé. Ez a cikk ide vonatkozó része:

"A jelenlegi 5,6-6,6 milliárd forint helyett jövőre 8-10 milliárd forintot fizetnek ki az intézmények szociális alapú támogatásként."

Dejó! Okés, már okosabb voltam, a pénzköltésig nem jutottm el, de beleéltem magam, így a nyálas részt nem tudtam kihagynyi.  Irány a fürdő, mosakodás. Talán az arcommal kontaktusba lépő hideg víz miatt, talán mert épül a Pavlovi reflex, de elkezdtem kutakodni, nem hiszek én már senkinek! Irány a HÖK honlap, utána a HÖOK-é. Sok infó nincs... :S Akkor keresek magam! Miből is jut nekem több?

Megvan, a normatíva alig emelkedett (116500-ról 119.000 Ft-ra évente államilag támogatott hallgatónként). Ezt az intézmény kapja a hallgató után, és ebből fizeti ki a szociális támogatást. tanulmányi ösztöndíjakat. Azanjya! Nyilal belém, de idén nem volt tankönyvtámogatás, meg lakhatási támogatás sem! Mégsem az intézmény tette zsebbe? Ez aztán szöveg! Kétszeresére nőtt a támogatásra rendelkezésre álló összeg, mi? Igazából pedig csak 2.500 Ft-al emelték meg a támogatást hallgatónként! A többit meg átscoportosították, így a tanulmányi ösztöndíjam csökkent... Megint irány a fürdő, mert kezdek ideges lenni... Ez azért már durva...

"Az eddigi bizonytalan, félévente változó összegű szociális támogatásokat a leginkább rászoruló hallgatók esetében havi 11, illetve 22 ezer forint összegű garantált támogatás váltja fel."

Én nagycsaládos vagyok, így beleestem a kategóriába sajnos. Azért mondom, mert eddig csak azok a nagycsaládosok kaptak szocális alapon támogatást, akik rá voltak szorulva. Most mindenki kap, ezért nekem is kevesebb jutott. Igazságosság? Nekem nem az... Akinek havi kétszát keresnek a szülei, annak biztos nagyon igazságos. Anyukám pedagógus, apu munkanélküli. Nekem nem jár semmi, csak igazságosság. A minsiztérium igazsága a gazdagoké, nem az enyém.

"Ebben a körben az első alkalommal beiratkozók további egyszeri 58 ezer forintos támogatást is kapnak."

Tökjó! Mindenki kap, még a miliomosok is... Mekkora találmány!

"Az idén kiemelkedő teljesítményt nyújtó hallgatók támogatására jutó összeg közel 20 százalékkal (kétmilliárd forint) emelkedik 2008-ban. Egy jó tanuló, rászoruló hallgató havonta 50-60 ezer forint támogatást kaphat."

Okés, megint olvasok a neten, kicsit több az infó, ami fent van, ezen már sokan vitatkoztak! Hogy is van ez? Nem kaptam annyi szoctámot mint eddig, de emelkedik az ösztöndíjam? Megvan! Hát a tandíj! Abból van az emelés egy része! Okosak azért azok a minisztériumi sajtósok! Én hiába tanulok jól nem kapok többet, mert amit eddig én kaptam szociális támogatást, most kollektíve mindenki kapja. Szegény vagy gazdag, de nagycsaládos. Akkor is, ha semmi nem indokolja a szükségességét, akkor is, ha millókat keresnek a családban.

Szarabbul jártam mint tavaly, de legalább több pénzt költöttünk erre is. Nem lehetne ugyanannyiból jobb rendszert csinálni?

17 komment

Címkék: höok szoctám hök felsőoktaás okm


A bejegyzés trackback címe:

https://belsooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr36294434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaRkA 2008.01.13. 11:20:12

Gyönyörű! Hát mit mondjak. Egyes "csórók" eddig is képesek voltak bármire, hogy magasabb szociális támogatáshoz jussanak (rengeteg öneltartó és hasonló titulusú hallgatótársunk lett...).
Ezután nem mindnek szükséges megküzdeni a pénzért, elég, ha van két testvére. Nem számít, hol, milyen házban él, s mekkora jövedelemből kell gazdálkodnia havonta. Hát ez van.
Vegyük el a szegényebbektől még azt a keveset is. Elvégre feltételezhetjük, hogy egyetemre nem az alsó réteg csemetéi mennek, hanem orvos-, jogász-, bankár-, közgazdászcsemeték.
Éljen az igazságosság elve!!!

(ex)HÖKös 2008.01.13. 11:23:11

Itt olvasva ezt a postot, nekem is többször ki kellett mennem mosakodni...mert nagyon sok dolgot pontatlanul írtál le.
Először szerintem próbálj meg rendesen utánajárni, mielőtt ilyen "leleplező"nek szánt cikket próbálsz irni.
Szerintem...

marvin personal prototype 2008.01.13. 11:24:00

Nem tudom melyik intézménybe jársz, és hanyad éves vagy, de szerintem imádkozz, hogy ne menjen csődbe mielőtt diplomához jutnál... és ez nem irónia vagy cinizmus... sokkal sárosabbak a rektorok, meg a főigazgatók, mint a minisztérium, hiszen ők tüntetik el a pénzt. Nade ez bonyolult, hallgatóként nem is látszik. De megdöbbennél, ha tudnád mennyi munkáért (nagyon kevés) mennyi pénzt keres egy rektor (nagyon sokat), és ez az ami miatt a reform semmit se ért, mert a rektori lobbi nem engedte a normális rendszer megteremtését. Ez mondjuk egyáltalán nem menti fel a minisztériumot sem, ahol évek sora óta ottragadtak hozzá nem értő hivatalnokok.

dupi 2008.01.13. 11:32:50

és akkor hogy jár az, aki nem nagycsaládos (vagy más előnyben részesített)? szar(abb)ul.

dupi 2008.01.13. 11:35:01

az meg a másik, hogy ez már szeptember 1. óta hatályban van.

kukatr 2008.01.13. 11:39:27

Már az előző félévben is is ALANYI jogon kaptak támogatást a nagycsaládosok, ha eddig ezt nem vetted volna észre.
Ha az tényleg igaz, hogy az ösztöndíj, jegyzettám, bérlet kárára emelik a szoctámot, akkor bejelentem magam egy szegedi lakcímre, íratok szüleimmel egy papírt, hogy nem támogatnak semmivel se, aztán meg megyek az önkormányzathoz rinyálni támogatásért... bár lehet, hogy lassan e nélül is ezt kell tennem...

kukatr 2008.01.13. 11:40:25

ja és NEM vagyok nagycsaládos...

Hallgató 2008.01.13. 11:43:41

A postot a minisztérium év végi értékelése ihlette. Valóban szeptember egytől érvényes, de nem is írtam, hogy mostantól lesz majd változás.

dupi 2008.01.13. 11:52:17

Semmi gond, írd csak le mit gondolsz, csak az a baj, hogy a posztban úgy csodálkozol rá, mintha nem ez lenne fél éve.

hozzaszolo 2008.01.13. 12:57:33

Akinek az apja kurva sokat adózik az nem kap semmilyen támogatást legalább hülyeségeket ne írj. De te akinek a családja amúgyis eltartott, még itt is kapod a sok támogatást. Tényleg nincs igazság, ezen gondolkozz el kispajtás azután reklamálhatsz.

Vérszegény éjszakai dúvad · http://hangorienidiocc.blog.hu 2008.01.13. 12:59:37

Engem az egyetemi ösztöndíjak és egyéb támogatások mindig is egyetlen dologra ösztönöztek: Kurva gyorsan álljak neki valami munkát keresni.
Hja, most van munkám, viszont abszolút nem haladok az egyetemmel... Napi 8-10 óra munka mellett kurva nehéz...

Okio23 2008.01.13. 13:04:26

Na, ezért azon ne lepődjünk meg, hogy van kormányzati kommunikáció! Ez természetes, így működik a politika.
Az, szerintem pozitív, hogy többet költenek hallgatói támogatásokra, az meg mindig vitatható, hogy mi módon osztják el. Ha rászorultság alapján akkor jól járnak a csalók, akinek a szülei feketén dolgoznak, vagy minimál bérre vannak bejelentve. Vállalkozók előnyben. A lényeg, hogy nehéz objektíven mérni.

Ha, meg tanulmányi eredmény alapján akkor meg a többgenerációs értelmiségi családból származókat támogatjuk. Plusz szintén a csalókat, akik jól tudnak puskázni

dupi 2008.01.13. 13:22:11

hozzaszolo 2008.01.13. 12:57:33

ahol három gyerek van, automatikusan megy a 24k (az SZTE-n, itt 22k van írva). tök mindegy mennyit keresnek az eltartók.

kukatr 2008.01.13. 13:44:20

Okio23, hagyjuk már azt az idióta sztereotípiákat, hogy az kap ösztöndíjat, aki puskázik, vagy értelmiségi családból jön.

Okio23 2008.01.13. 14:13:28

Pedig az tény, hogy az értelmiségi családból származók jobban teljesítenek, így jobb az átlaguk, és ezért több ösztöndíjat kapnak. Ez nem sztereotípia.
Egyébként jelenleg majdnem mindenki kap ösztöndíjat, ezért baromi alacsonyak a havi összegek (10000 ft), aminek így kb semmi értelme nincs.

ösztöndíjosztó 2008.01.13. 15:09:13

Okio23: Ha majdnem mindenki kap ösztöndíjat, az rég rossz... A kormányrendelet szerint a hallgatók max 50%-a részesülhet tanulmányi ösztöndíjban. Ahol ezt tisztességesen csinálják, ott havi 40-50 e Ft között kapnak általában az évfolyamok legjobbjai.

Joey85 2008.01.19. 16:32:29

Az értelmiségi családból származó kölkök valszeg azért teljesítenek jobban, mert ott mondjuk a szülők elvárják, hogy jó eredményeket hozzon, míg a kevésbé iskolázottabb szülőknél már az is büszkeséggel töltheti el a szülőt, hogy a csemetéje magasabbra jutott, mint ő. Továbbá valszeg ők jobban hozzá vannak szokva a "szellemi munkához", esetleg olyan körülmények között vannak, ami jótékony hatással van a tanulásra.

Ja igen, én meg a szak legjobb hallgatója voltam (4,4) és 14903 Ft-ot kaptam havonta, szoc. tám. nuku.
süti beállítások módosítása